بازدید معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از پارک علم و فناوری و برخی تیمهای مرکز رشد

  • تاریخ انتشار : چهارشنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
  • دسته بندی : اخبار، عمومی
  • بازدید : 508 بازدید
  • نظرات : بدون دیدگاه

این سفر با بازدید از شهرک صنعتی شهرکرد شروع شده و افتتاح مرکز نوآوری صنعتی شماره 2 پارک علم و فناوری مطلع آن بود. فرآیند راه‌اندازی مرکز نوآوری صنعتی شماره 2 توسط پارک علم و فناوری استان از سال 99 با حمایت معاونت علمی و فناوری در سوله‌ای به مساحت 1000 متر مربع آغاز شد و در حال حاضر 8 شرکت فناور و دانش‌بنیان در حوزه فنی و مهندسی، طراحی و ساخت و صنایع فلزی در این مرکز مستقر هستند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در بخش دیگری از این سفر از پهنه نوآوری پارک علم و فناوری بازدید کرده و پیشرفت پروژه عمرانی پارک را مورد بررسی قرار داد. ایشان سپس در مراسم واگذاری اراضی پارک به شرکت‌های دانش‌بنیان شرکت کرد. افتتاح رسمی و آغاز به کار 3 مرکز رشد بروجن، لردگان و کانون شکوفایی خلاقیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای به صورت مجازی هم دیگر برنامه‌ای بود که با حضور ستاری رقم می خورد.

مرکز رشد بروجن میزبان 17 تیم فناور فعال در زمینه های بازی‌سازی، هوش مصنوعی، صنایع چوب، تجهیزات پزشکی، محصولات پیشرفته شیمیایی و کشت بافت گیاهی است. همچنین در حال حاضر 2 تیم فناور فعال در زمینه‌های تجهیزات پیشرفته حوزه آبزیان و مهندسی مکانیک در مرکز رشد لردگان مستقر هستند. آموزشکده فنی پسران شهرکرد هم با پذیرش 6 تیم فناور در بازه زمانی شش ماهه فعالیت می‌کند.