معرفی واحد فناور ماه: واحد فناور جوانه زرین سارینا

  • تاریخ انتشار : پنجشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۶:۵۶
  • دسته بندی : اطلاعیه، واحد فناور ماه
  • بازدید : 831 بازدید
  • نظرات : بدون دیدگاه


واحد فناور ماه

مرکز رشد واحدهای فناور هرماه, در قالب  “واحد فناور ماه”, به منظور کمک به تبلیغ و شبکه سازی بین تیمهای مستقر، یکی از واحدهای رشد یا رشد مقدماتی را معرفی خواهد کرد. این اقدام برای شناخت هرچه بیشتر توانمندی هسته/ واحدهای فناور، افزایش شناخت و آگاهی تیم ها نسبت به توانایی یکدیگر و فراهم نمودن زمینه همکاری و انجام فعالیتهای مشترک بین آنها صورت خواهد پذیرفت.

در این بخش به معرفی واحد فناور “جوانه زرین سارینا” به نمایندگی بهنام نعمتی خواهیم پرداخت.

معرفی واحد:

در اردیبهشت ۱۳۹۴ آقایان بهنام نعمتی و حسین احمدی با عنوان هسته فناور “جوانه زرین” و ارائه ایده محوری بهینه سازی جوانه زنی و استقرار بذر، نشا و نهال، موفق به استقرار در دوره رشد مقدماتی پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری شدند.

در این دوره با تکمیل تیم کاری و تثبیت ایده محوری، واحد جوانه زرین فعالیت‌های تحقیقاتی و تجاری خود را آغاز نمود. در دی ماه ۱۳۹۴ این واحد فناور با ثبت شرکت جوانه زرین سارینا به یک شخصیت حقوقی تبدیل شده و در اسفند ۱۳۹۴ با موفقیت در فرآیند داوری، وارد مرحله رشد پارک گردید.

در دوره رشد شرکت جوانه زرین سارینا، موفق به شکست خواب و ارتقا جوانه زنی بذر گیاهان دارویی و مرتعی شاخص استان مانند موسیر و کرفس کوهی شد. برای محصول موسیر, بذرهای بهبود یافته توسط این واحد به میزان ۹۵ درصد جوانه زنی موفق رسیده که نشاهای تولید شده از این طریق در اراضی منابع طبیعی استان کشت گردید.

در ادامه این واحد فناور برای فعالیت‌های بهینه سازی بذر اقدام به ساخت دستگاه دو منظوره لایه بردار مکانیکی و پلت بذر نموده و نسبت به ثبت اختراع آن اقدام کرد.

در گام بعدی جوانه زرین سارینا به دانش فنی تولید محصولات پیشرفته کشاورزی چون پودر و ژل ریشه‌زایی، کود پلت بهساز خاک دست یافت. در ضمن این واحد موفق شد گواهی ثبت اختراع کود پلت بهساز خاک را دریافت نماید.

از سال ۱۳۹۷ شرکت با فروش پودر ریشه زایی و دریافت بازخورد مناسب از این محصول توسط تکثیرکنندگان انواع گیاهان در سراسر کشور توانسته به مرور جایگاه خود را در بازار تثبیت نماید.

از سال ۱۳۹۸ با بررسی میدانی صورت گرفته و افزایش توانمندی و تقویت تیم کاری، واحد فناور جوانه زرین سارینا در زمینه مشاوره، طراحی، جانمایی، ساخت، اجرا و راه اندازی گلخانه‌های تجاری در مقایس خانگی کوچک مقیاس تا بزرگ مقیاس آغاز به فعالیت کرده است.  

با توجه به گسترش بیماری نوپدید کرونا در کشور و رشد تجارت الکترونیک در زمینه خرید و فروش محصولات و ارائه خدمات، این شرکت با دریافت مجوزات لازم از سازمان‌های ذی‌ربط و همکاری با هسته “شهر همراه” نسبت به طراحی و راه اندازی فروشگاه اینترنتی “http://javanehzarin.ir” برای فروش محصولات و ارائه خدمات خود در بستر اینترنت اقدام نموده است. در حال حاضر این شرکت در حال انجام فرآیندهای خروج موفق از مرکز رشد به عنوان یک شرکت رشد یافته و استقرار در پارک علم و فناوری استان می‌باشد.

زمینه های همکاری و تعامل:

***جوانه زرین سارینا با تیمی متشکل از متخصصین کشاورزی در حوزه های زراعت و باغبانی آماده همکاری با علاقمندان به این زمینه های کاری در قالب پروژه های مشترک تجاری و تحقیقاتی است.

محصولات و خدمات و توانمندی های قابل ارائه واحد:

  • پودر ریشه‌زایی
  • استقرار و رشد بذر و نهال گیاهان زراعی، باغی و دارویی
  • تولید کود پلت بهساز خاک
  • راه اندازی گلخانه‌های تجاری در مقایس خانگی تا بزرگ مقیاس
  • تولید دستگاه لایه بردار مکانیکی پوسته سخت بذر

اطلاعات تماس:

تلفن تماس: ۰۹۱۳۹۸۰۲۲۷۶ و ۰۳۸۳۲۲۶۳۸۵۴

سایت اختصاصی واحد: http://javanehzarin.ir/

صفحه اینستاگرام:  rhizogenic1394

پست الکترونیک:  info@javanehzarin.com , Javanehzarin@gmail.com

صفحه واحد در سایت مرکز رشد: https://b2n.ir/651699

آدرس:شهرکرد، کوی فرهنگیان، خیابان ۱۱ اردیبهشت، ساختمان مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری، واحد ۲۰۵