نشست نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس با تیمهای مستقر در مرکز رشد این شهر

  • تاریخ انتشار : دوشنبه, ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۵:۰۷
  • دسته بندی : اخبار، عمومی
  • بازدید : 253 بازدید
  • نظرات : بدون دیدگاه

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری در جلسه ­ای مشترک با دکتر امیر قلی جعفری نماینده مردم شهرستان بروجن درمجلس شورای اسلامی درخصوص رفع چالش­ های موجود بر سر راه توسعه زیست بوم فناوری استان رایزنی کردند.

در این نشست دکتر پیرعلی به تلاش ­های صورت گرفته در سال جدید و ایجاد ستاد اقتصاد دانش ­بنیان، به رایزنی با دستگاه­ های اجرائی استان جهت تسهیل در صدور مجوز ها اشاره کرد.

رئیس پارک علم و فناوری با اشاره به توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری در استان و بحث فرهنگ سازی انجام شده در این حوزه، خواستار همکاری مسئولان در جهت رفع مشکلات شرکت های دانش ­بنیان و فناور استان شد. ایشان توسعه زیر ساخت­ ها به عنوان نیازهای اولیه و یکی از چرخ دنده­ های اصلی زیست بوم نوآوری و فناروی را منوط به همکاری مشترک با شرکت شهرک ­های استان به منظور تامین فضای مناسب جهت فعالیت شرکت­ های دانش­ بنیان و فناور نام برد.

در این نشست امیر قلی جعفری نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی به بیان حمایت ­های رهبری در دفاع از جامعه نخبگان و دانش ­بنیان پرداخت. دکتر جعفری گفت: تفکر جدید است، نیاز به تعریف ساختار جدید به منظور همراهی با فضای دانش ­بنیان در کشور است. ایشان در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت راهی جز دانش ­بنیان شدن کشور نیست، دانش بنیان شدن یک ضرورت است.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی معرفی صحیح فرهنگ نوآوری و تبیین درست این ادبیات را راهگشای توسعه اقتصاد دانش بنیان دانست.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت های خود به محصولات باغی و عدم رسوخ مفهوم دانش­ بنیان در این حوزه و اهمیت نقش شرکت­ های دانش­­ بنیان در این حوزه اشاره کرد.

در ادامه جلسه شرکت­ های دانش ­بنیان و فناور فعال در شهرستان بروجن به بیان چالش­ ها و موانع بر سر راه فعالیت خود پرداختند. نبود نیروی کار متخصص، موانع دریافت تسهیلات و سرمایه گذاری و بروکراسی اداری از جمله مشکلات تشریح شده توسط این شرکت ­ها بود.